Att vara äkta

Igår spelade vi in Käbbel igen och nästa avsnitt (kommer på måndag som vanligt) blir en liten specialare där vi beställer och testar isglass med alkohol i. Systembolaget har monopol på alkoholhaltig dryck, men glass är ju glass och inte dryck. Ett roligt litet kryphål helt enkelt som vi testar och pratar lite om.

Tills dess får ni gärna titta på avsnittet som vi spelade in medan DN satt och tittade på. Märker ni någon skillnad på oss, eller beter vi oss som ”vanligt”? Intervjun med Hanif, som var anledning till deras besök hittar ni här. En underbar intervju förresten tycker jag! Få lyckas och vågar vara så ärliga och äkta som Hanif är där, otroligt befriande och något fler borde ta efter tycker jag.

Ärlighet och äkthet är förutom att vi vill prata politik på ett lättillgängligt sätt, två av de anledningar till varför jag gillar att spela in Käbbel. Jobbar med att vara så transparent och ärlig som möjligt varje dag. Skitsvårt när man har en dålig dag, för det har såklart jag som alla andra. Lättare när att är som det ”borde”…

Vill ni se mer av insidan från riksdagen, så är min ouppdaterade blogg inte den bästa sidan, MEN min snapchat @idadrougge ! Den borde ni alla följa. Har ni åsikter, frågor eller ideér så kan ni alltså också snapa till mig där.

 

Kommentera

