Almedalens baksida – slöseri och mutor

Sitter på flyget på väg till Visby och årets Almedalsvecka. Jag är både taggad och lite nervös inför allt kul som jag kommer få vara en del av under veckan. Mitt schema ser ni några inlägg ner och min första panel har jag idag kl 13:00 hos Dagens industri (går att följa på deras hemsida). 

Välvilja, debattlust, förändring och att få ut sina idéer förenar alla oss som är på plats under veckan. Ändå kan jag inte släppa tanken på allt överflöd och slöseri som detta tyvärr kommer med. Har vi kanske passerat gränsen och hur hittar vi i så fall ut? Förknippar vi mutor och korruption så starkt med avsky att vi inte ser när kejsaren går naken mitt i bland oss? Jag vet ärligt talat inte. Alla middagar, mingel med öppen bar och erbjudanden om att testa både det ena och det andra. 

Hoppas kunna balansera på rätt sida om gränsen den vecka, med risk att uppfattas som en party pooper. Slutligen låter jag er avgöra själva, genom att tillämpa den transparens jag arbetar för att hela det offentliga. Ska använda. Kommer när veckan är slut göra en längre redovisning här på bloggen och undertiden kan ni även följa mig i bild och video på Snapchat. Adda mitt användarnamn: idadrougge eller scanna spöket nedan.   

 

Kommentera

