Komvuxbesök i Strömstad

Stora delar av svensk utbildning tycker ja mig ha en bra bild av och erfarenhet från, men jag kan och vet såklart inte allt. Med den utgångspunkter har jag och ska jag fortsätta göra en hel del verksamhetsbesök. Jag har tidigare besök Fras Schartaus Yrkeshögskola, Komvux och SFI i Malmö samt på Lidingö och i fredags var jag av samma anledning i Strömstad. Där träffade jag en klass samhällselever från Strömstad gymnasium, en annan klass med elever som bland annat läste svenska 2 samt svenska som andra språk på Komvux samt några lärare som undervisade dessa klasser. Passade även på att kampanja lite med MUF Strömstad samt tala och umgås med MUF Strömstad på deras medlemsträff och efterföljande middag.

Ger dessa besök någonting då? Ja, verkligen. Självklart har jag många idéer och tankar om vilka problem vi har inom dessa utbildningsområden, men i en fas där vi omprövar och utvecklar moderat politik så behöver man såklart se sig omkring och dubbelkolla att ens bild stämmer. Många gånger märker jag att bilden är så mycket mer nyanserad än vad jag själv trott. Saker och ting är helt enkelt aldrig svart-vita.

nyhet strömstads tidning

2 thoughts on “Komvuxbesök i Strömstad

  1. Ida, ser dig just nu för första gången i debatten mot Greider. Underbart! Du är stadsministerkvalitet och har garanterat min nästa personröst!

    Keep good work going!
    Mats Rydsund

Kommentera

