Kungamiddag

Ikväll är det dags för kungamiddag. Funderade en stund, inte så länge, innan jag bestämde mig för att tacka ja till inbjudan. Jag är inte royalist, utan tror att alla yrken och arbeten mår bra av konkurrens. Att ärva sitt jobb är motsatsen till det. Nu har vi dock en kung och ett hov, så när dom bjuder in alla riksdagsledamöter på supé, då kommer jag. Det finns en hel del lagar och förordningar som jag vill förändra, det är därför jag sitter i riksdagen. Fram tills den dagen kommer, följer jag såklart de lagar som finns idag. Supén på hovet är visserligen inte lag, men likväl en sed som har sitt ursprung i en.

Vad ska man då ha på sig? Det funderar och pratar många om. Själv öppnade jag bara garderoben och tog på mig något jag kände för, kan jobba i under dagen och som jag tror även går bra ikväll. För visst att jag tackat ja ikväll och hedrar det seder som gäller, men jag tänker inte lägga en halv arbetsdag på att fundera vad jag ska ja på mig.

Hoppas ni förstår och uppskattar mina prioriteringar.

IMG_0042.JPG

2 thoughts on “Kungamiddag

  1. Hej Ida, jag önskar dig all framgång och engagemang i ditt riksdagsarbete!

    Du har formulerat 3 tydliga och bra idéer. Något som gör stor skillnad och är viktigt oavsett vad man gör – i företag, politik, familj, bland vänner osv är värderingar och en moralisk kompass, Testa att lägg in det som punkt 4.

    Jag är lite förvånad över att du inte besvarat mitt mail och förklarat varför ni i fullmäktigegruppen valt bort första namn på Lidingös valsedel. Medlemmar och väljare har med mycket tydlig majoritet, gett er ett klart direktiv som inte är den kandidat som du och 10 av dina kollegor i moderaternas på Lidingö fullmäktige grupp, nominerat som KSO. Problemet är inte i första hand valet av kandidat, utan att ni utan ngt annat argument än att ni tycker så, går på kollision med majoriteten av Lidingös moderatmedlemmar och väljare.
    Det är viktigt att förstå att så länge ni inte vill ändra eller motivera ert agerande, förstärks den stora sprickan i Lidingömoderaterna, som måste måste redas ut och läkas. Vidare raderar ni ert personliga förtroende och skadar allvarligt partiets förtroende bland Lidingös valmanskår.

    Demokrati är en skör tråd och politik en komplex materia, jag är säker på att med en tydlig och genomtänkt moralisk kompass kommer du att kunna gå långt i din karriär.
    Vänliga hälsningar, Hans

Kommentera

