Gudrun Schyman, tydligen finare än vi andra

Har åkt tåg hela eftermiddagen för att kunna tala på MUF Karlstad talarkväll.

Först spärren en station av så vi får ta en omväg. Omvägen är dessutom enkelspårig så vi måste vänta på ett mötande tåg. Väl 1 timme sena ombeds vi byta tåg i Hallsberg istället för Laxå och ta ett tåg 15 min senare. Då nästan alla tåg från Hallsberg visar sig vara sena eller inställda går jag till SJs kundcenter. Framför mig i kön står Gudrun Schyman, som bjuds på en resa med tågkompaniet för att hon inte ska bli fult så sen. Bra tänker jag, det vill jag också. Men icke. Istället blir jag utskälld och hänvisad till att köpa mig en ny biljett om jag vill vara framme endast 1h 40 min sent istället för 2h 10. SJ betalar bara nya biljetter till sina egna tåg. Förutom till Gudrun Schyman förstås..

Så nu har jag köpt min nya biljett, kaffe, godis och lite mat. Målet är att få tillbaka mitt goda humör innan jag är framme i Kalstad. Känns redan bättre.

Kommentera

