Positiva besked

Glad, trött och otroligt hedrad. Så har jag känt mig idag.

År av hårt arbete och mina mål och visioner för framtiden har utvärderats av Moderaterna, medlemmarna har sagt sitt i våra försöksnomineringar. Den processen har handlat mycket om att våga, våga be om förtroende och våga utveckla och berätta om mina tankar och idéer för framtiden. Eftersom jag till riksdagen söker hela Stockholms läns stöd, har jag självklart behövt nå ut och sprida budskapet till hela länet. En utmaning när man inte har någon självklar plattform och position att nå ut ifrån.

Som jag glatt meddelat tidigare har mitt arbete givit mig ett otroligt bra resultat i valet till riksdagen, med 10:e flest röster i hela Stockholms län.

Igår kväll skickade även resultatet från försöksnomineringen till kommunfullmäktige på Lidingö ut och jag har fått flest röster av alla, utom Anna (vårt superduktiga kommunalråd) som fått lika många som mig. Tro mig när jag säger att jag är hedrad, nästan lite generad. Måste vara jante som spökar. Paul Lindquist, vår KSO, lyckades också bra med klart flest antal topp-prioriteringar. Att jag i försöksnomineringen toppar listan med Paul och Anna, som i alla år stöttat och hjälpt mig, känns otroligt fint.

Det har helt klart varit en intensiv höst, med mycket politik, jobb och studier. Nu senast även med en stor inlämning om Internationella brottmålsdomstolen. Det kvitto jag nu fått som belöning för mitt arbete är på sätt och vis också ett avtal som binder mig att ge än mer framöver. Något som jag med glädje ser fram mot!

Kommentera

