Handarbete

Den här helgen har varit fylld av skönt handarbete, bygg. Mina vänner Hanif och Alexis har flyttat och då dom hjälpte oss mycket vid vår flytt så var det självklart att ställa upp tillbaka i går. Måste säga att det faktiskt var roligare att fixa i någon annans lägenhet, inte lika nervöst, stressigt och ansvarskrävande. Vi målade ett lager vitt i hela lägenheten. Det var redan vitt, så det räckte bra med ett lager för att fräscha upp. Sen la vi nytt golv i nästan hela lägenheten. Jag som ändå gjort det mesta i renoveringsväg har aldrig lagt golv förut, så det var kul. Blev riktigt bra också. Mycket logik, mäta, såga och så borra lite samt lägga pussel. Svårast var nog att få det snygg vid element och dörrar, men vi hade en bra teknik där vi borrade hålen till elementen först och sedan sågade i ca 45° vinkel, för att skapa en pusselbit med så lite skarv som möjligt.

Idag har jag, min bror Martin och pappa varit nere vid båten. Pappa sitter i styrelsen för Bosö Båt Klubb så han behövde jobba med deras hemsida. Jag och Martin hann både slipade hela botten och vaxa bägge sidor på båten. Vi drog även in glycol i motorsystemet, så att de inte fryser i vinter och plockade ur lite samt tog loss en skiva tik från sittbrunn som behöver lagas. Brukar inte kunna njuta så mycket av att vara nere vid båten och fixa tyvärr. Det finns alltid massa annat som jag också behöver hinna på helger och så tar allt ofta mycket, mycket längre tid än vad man planerat. Idag var det dock riktigt trevligt! Det gick smidigt, lätt och solen sken i mellan åt.

Nu ikväll har vi städar, lagad köttbullar och bjudit två vänner, Erik (MUFs Förbundsordföranden) och hans mycket roliga och smarta flickvän Maria på middag. Tydligen har det kommit ut något nytt dataspel som Gustaf spelar nu, så jag passar på pilla med saker jag gör alldeles för sällan: tittar igenom gamla inredningstidningar, rensar kläder och planerar veckan som kommer.

bild 1-1Made with Repix (http://repix.it)

Kommentera

