Intervju med Lidingö Tidning

Gjorde tidigare idag en intervju med Lidingö Tidning. Kontaktade dom för cirka en och halv vecka sedan angående min riksdagskandidatur och nu fanns det utrymme för en artikel i nästa nummer.

Gav svar på viktiga frågor om vad jag vill göra i riksdagen och varför. Som vanligt fick jag också frågor om min ålder. Upplever att det sedan Anton Abele sommarprat i somras kommit fler frågor kring hur och om man verkligen klarar av politiska uppdrag som ung. Försökte svara ödmjukt och sakligt att förutsättningar för att sitta i riksdagen som ung självklatr är lika olika som förutsättningarna generellt varierar. Att vara förtroendevald passar inte alla, men för mig känns det naturligt och jag tror att jag har mycket att bidra med till riksdagen, samhället och moderaterna.

Jag har inte alla erfarenheter och inte heller all kunskap. Det politiska arbetet är ett lagarbete. Jag har varit politiskt aktiv inom moderaterna sedan 2005/2006 både lokalt, regionalt och nationellt och på senare år dessutom arbetat med opinionsbildning proffesionellt. Jag har men andra ord värdefulla erfarenheter och kunskaper samt ett politiskt perspektiv som jag tror behövs.

Imorgon ska vi ta bilder i Lidingö Centrum och sen ska det hela på tryck. Ska bli spännande att se resultatet. Lägger självklart upp artikeln här när jag får tag på den.

Kommentera

