Niklas Wykman – För att jobben kan bli fler

Niklas var tidigare förbundsordförande för Moderata Ungdomsförbundet och arbetar nu på finansdepartementet åt Anders Borg samtidigt som han doktorerar i matematik. För mig är Niklas en person som alltid ser att saker kan bli bättre och som därför aldrig slutar ställa krav, varken på sig själv eller andra. När jag var förhållandevis ny i politiken och ordförande för Moderat Skolungdom i Stockholm betydde Niklas och hans krav otroligt mycket för mig. Han fick mig att tro och vilja mer både för mig själv och för Moderaterna. Ikväll var det därför väldigt roligt att få gå på Niklas upptakt inför försöksnomineringen till riksdagen. Niklas kandiderar precis som jag från länet och är en av Solnas två kandidater.

Under kvällen talade även Anders Borg (Finansminister), Erik Bengtzboe (Förbundsordförande MUF) och Nima Sanandaji (Forskare och författare).
IMG_6237

Kommentera

