Att nå ut lokalt

Jag sitter på SJs snabbtåg och är strax framme i Hässleholm. Där jag ska tala för MUF Skånes medlemmar om hur man når ut lokalt, men fokus på om man är ung kandidat för Moderaterna till något av valen 2014.

De senaste åren har jag lärt mig mycket om just detta. Inte minst när jag var riksordförande för Moderata studenter och genom mitt ordförandeskap i tekniska nämnden. Dessutom lär man sig en hel del om media genom att vara tillsammans med någon som jobbar med detta. Min sambo Gustaf Stenlund är presschef för Moderaterna i Stockholms läns landsting (SLL). Under 2013 har dock framförallt Martin Borgs gjort att jag utvecklats på temat ytterligare. Ett stort tack till dig!

Det viktigaste att tänka på när man vill nå ut, det är klyshigt nog sitt budskap. Står man inte stadigt i vad man vill förmedla och vet man inte tydligt varför man vill nå ut i just detta, då kommer man inte långt. Tydlighet hjälper dig framförallt att förenkla dit budskap.

Skulle jag kort ner mitt kommande talarpass till tre punkter så skulle dessa vara :Enkelt, känslor och förtroende!

Kan berätta mer om detta senare! För nu är det dags att stiga av.

Kommentera

